duminică, 27 februarie 2011

"Cine nu mă vrea, nu merită să trăiască"

   Asist tulburat şi indignat la amploarea revoltelor din lumea arabă a acestor zile, revoltă care este sângeros reprimată de oligarhiile deacolo prea mult timp rămase la putere. Valul nemulţumirilor populare, identic parcă cu revoluţiile anticomuniste din Europa de est de la sfârşitul anilor '80 a început în Tunisia, acum mai mult de o lună, şi ameninţă să radă complet, ca un tsunami imposibil de oprit, sistemele dictatoriale din acele ţări arabe. Deocamdată, Tunisia şi Egiptul deja s-au eliberat prin violenţă şi vărsare de sânge de nişte dictatori care se agăţau cu dinţii de putere de decenii întregi.
    Dar nemulţumirea populară şi dorinţa după libertate a trecut de mult de zona nordului Africii, extinzându-se ca focul în mirişte în ţări precum Iordania, Bahrein sau Yemen. Pretutindeni în aceste ţări sugrumate de jugul dictatorial al unor despoţi mai mult sau mai puţin nebuni, oamenii ajung să înţeleagă, mai ales într-o epocă a telecomunicaţiilor prin telefonul satelit sau prin internet wireless, că a sosit ceasul libertăţii mult dorite. 
    Plebea nu mai poate fi prostită cu promisiuni de genul " vă mărim salariul cu o sută de lei"...Tancurile şi elicopterele regimului care survolează ameninţător protestatarii din aceste ţări nu  mai creează frică în inimile surescitate ale tuturor.  Dorinţa de a trăi liber, după modelul democraţiilor occidentale admirate la televizor, a devenit infinit mai puternică decât frica de închisoare, tortură sau chiar moarte.  " Acum ori niciodată" a devenit suflul care animă revoluţionarii arabi din ţările amintite.
    Dar care este răspunsul dictatorilor la strigătul mulţimilor? Cum reacţionează conducătorii din aceste ţări atunci când văd că "jocul  de-a şoarecele şi pisica " s-a terminat? Ei bine, ştim deja din propria istorie românească: se agaţă şi mai disperat de putere. Dacă nu inventează tot felul de tertipuri pentru a trage de timp, promiţând prosteşte tot felul de zăhăreluri popoarelor lor, atunci recurg la violenţă gratuită, şantaj, sau chiar genocid în masă. 
     Vorbind despre genocid, exemplul chiar din aceste zile al Libiei  este grăitor şi cutremurător. După 42 ( patruzeci şi doi!!!) de ani de nezdruncinată şi confortabilă şedere la putere, liderul libian Muammar al-Gaddafi  este complet depăşit de evenimente şi orbit de lăcomia sa de putere. Ziarele vorbesc deja de peste 1000 de morţi, raportează scene incredibile de elicoptere şi avioane de război care bombardează indiscriminat populaţia civilă din Tripoli, capitala ţării, sau despre mercenari străini, plătiţi special pentru a-şi lichida proprii săi cetăţeni.    
    Ceea ce m-a inspirat să scriu pe tema asta, făcând o analogie dureroasă cu biserica adventistă, sunt tocmai vorbele de ieri ale lui Gaddafi, şi care constituie titlul editorialului prezent. Într-o alocuţiune publică paranoică, liderul libian a afirmat că cine îi doreşte moartea, trebuie să moară şi el. Într-o variantă demonică a mioriticului Lăpuşneanu..." dacă nu mă vreţi, eu vă vreu"...Gaddafi este conştient că plecarea de la putere reprezintă pentru el oricum moartea sau închisoarea, în cel mai bun caz. S-a făcut în aceste zile, prin măsurile draconice de ucidere a poporului său, neplăcut şi nedorit peste tot în lume, chiar în lumea arabă. Aşa că, la fel ca şi naziştii care nu s-au predat, intenţionează să "lupte până la ultimă picătură de sânge"...sau de venin, mă rog...târând după el în moarte câţi mai mulţi conaţionali. 
     Dar ce legătură are asta cu biserica, mai ales cea adventistă? Cum pot oare pune semnul egal între atrocităţile săvârşite de nebunul libian şi activităţile bisericii AZS sau AZSMR? Aşa ceva pare ridicol...şi totuşi...Cred că am motive foarte întemeiate să fac aşa.
    Trecând peste suferinţa personală pe care mi-a cauzat-o acum 5 ani biserica, îmi aduc aminte de răspunsul definitiv al pastorului adventist dintr-o adunare administrativă unde era judecat şi propus pentru excludere unul din bunii mei prieteni pentru negarea doctrinei trinităţii. După ce prietenul meu s-a pronunţat aproape cu lacrimi în ochi că problema în discuţie este o problemă de conştiinţă, şi ca atare nu poate renunţa la noul său crez, "fraţii" din adunare au sărit literalmente ca demonii de pe scaun, urlându-i să plece din biserică. Cu greu atmosfera a putut fi liniştită de către pastor, care a rostit ferm cam aceleaşi cuvinte ca şi Gaddafi: " cine nu crede ca biserica, trebuie să fie dat pe "mâna Satanei"...făcând aluzie desigur la un verset de-al lui Pavel. 
      În timp ce "fraţii" continuau să vocifereze, soţia prietenului meu, însărcinată în 8 luni, nemaiputând să reziste urii generale contra soţului ei, a părăsit incinta îndreptându-se spre WC. Dar nu a ajuns bine la usă şi a leşinat, lovindu-se cu capul zgomotos de un perete. Pentru că nu vedea bine ce s-a întâmplat, în rumoarea generală creată de căzătură, pastorul a început să urle ca un apucat " chemaţi poliţia, să vină poliţia"!!! Urmarea a fost că şedinţa de "executare" a prietenului meu s-a terminat brusc şi într-o agitaţie de nedescris, el însoţindu-şi imediat soţia la urgenţe. Numai o minune a făcut  ca totul să se termine cu bine...
    Dacă acest incident de tristă amintire ar fi izolat, nu s-ar fi meritat nici publicarea lui, iar comparaţia mea cu Gaddafi care îşi extermină poporul ar părea deplasată. " Întâmplarea" face însă că acest scenariu plin de violenţă( măcar verbală) şi ură să fie copiat până la exasperare în toate bisericile adventiste româneşti de pretutindeni. Fie că e vorba de Madrid, Castellon, Bucureşti sau Ploieşti, sindromul libian " cine nu mă vrea, nu merită să trăiască" pare că se repetă lugubru, ca un dans al morţii, pe diverse variaţiuni:  "Ori eşti cu biserica, ori nu ai ce mai căuta printre noi. "..." ori spui ce e scris în lecţiune, ori nu mai veni la şcoala de sabat"..."ori te supui regulilor bisericii, ori îţi interzicem accesul în biserică, chiar cu forţa"...iar ultima dintre ele nu este o invenţie, ci chiar o replică pe care am primit-o personal din partea prezbiterului. 
     Ceea ce mă face să mă crucesc de uimire este cum pot conducătorii bisericii adventiste şi reformiste să nu observe că trăim nişte timpuri de schimbare, unde metodele de pe manualul comunităţii par mai degrabă din evul mediu decât dintr-o societate modernă, bazată pe libertate de expresie şi independenţă în gândire? Cum pot liderii bisericii să se întrebe de ce tinerii pleacă în masă din biserică fără ca să priceapă odată că tocmai ei şi nebunia lor de a pune pumnul în gură acestor tineri este cauza pentru care ei pleacă....
    Aminteam de curând într-un alt articol că sunt trist să constat că cele mai strălucite minţi tinere adventiste devin o pradă uşoară ateismului sau agnosticismului. Domnul Florin Lăiu lamenta şi el situaţia dar nici prin cap nu-i trece că tocmai dânsul şi sistemul pe care îl reprezintă este vinovat înaintea cerului de genocidul spiritual în masă al propriului popor. Pentru sistemul canceros adventist, libertatea în gândire şi exprimare a tinerilor nu trebuie permisă şi tolerată, iar în biserică cu atât mai puţin. Sistemul vechi de datini şi dogme trebuie să se menţină la putere, indiferent câţi tineri vor deveni atei sau agnostici sau cu totul neinteresaţi de subiectele religioase.
    La ora actuală, adventismul ( nu numai cel românesc) este sfâşiat ca niciodată de contradicţii şi dileme. Tinerii întorc spatele lui Dumnezeu. Mulţimile sunt manipulate cu coşuleţul şi sfânta cină în fiecare sabat. Până şi un lider dintr-o comunitate adventistă cu care discutam recent recunoştea că " adventismul şi-a pierdut complet identitatea." Biserica adventă se află la ora actuală într-un haos monumental, doctrina oficială fiind una, dar în realitate fiecare având propria lui doctrină, idee şi "bisericuţă", la care se inchină cu patimă. Asemănările sunt izbitoare, cel puţin pentru mine, cu Libia din aceste zile încă a lui Gaddafi. 
    Permiteţi-mi să fiu profet, măcar pentru o seară: Gaddafi va avea un sfârşit crunt şi asta cât de curând. Va fi linşat de propriul său popor, ca şi Ceauşescu acum 20 de ani. Diavolul, care este mentorul său, va avea exact acelaşi sfârşit, fiind distrus pentru totdeauna nu de Dumnezeu, ci de oamenii pe care i-a minţit atâtea milenii la rând ( Ezechiel 28, 6-10). Iar biserica adventistă şi reformistă va avea exact acelaşi final tragic ca orice sistem care nu reuşeşte să înţeleagă ceva din lecţiile istoriei. Bine ar fi să mă înşel cu privire la ultima prezicere. Dar ceva adânc în mine, bazat pe Apocalipsa 3,16 şi pe istoria poporului evreu, îmi spune că deznodământul acestui popor care a fost ales cândva special de Dumnezeu pentru o misiune nobilă...este deja sigilat...

21 de comentarii:

  1. huau,incerc sa pricep de unde atata ura din partea ta fata de liderii bisericilor azsmr si azs,care nu te lasa sa spui ceva cand tu doresti la la pupitru asa cum povesteai intr-unul din articolele trecute daca nu ma insel,care ia masuri de excludere cu unul din membri sai care sa intamplat sa fie unul din bunii tai prieteni (presupun ca de aceiasi idei ca si tine,nu?)care neaga doctrina trinitatii care face parte din crezul acestor biserici...inteleg poate in parte ura ta impotriva acestora insa ce nu inteleg este ca am participat la multe intalniri in care sau luat diferite masuri si niciodata nu am auzit sau vazut asa ceva din ce tu povestesti si cu atat mai mult ca cineva sa fie dat afara dintr-o biserica...este ceva de s.f.,care el putin in europa sunt localuri publice si poate intra oricene doreste:Cat despre faptul de a accepta sau a exclude un membru iarasi nu pricep unde este problema...Cred ca mult mai educat si frumos daca eu ajung la convingerea ca credinta musulmana corespunde cu noile mele intelegeri(si sunt crestin),sa merg frumos la biserica mea crestina sa-mi fac retragerea ca membru al lor si sa merg la noi mei frati intr-un crez.Nu ti se pare normal,educat si corect?De ce sa urle ala la mine sa ies afara sau sa cheme poolitia cand eu am ajuns la alte concluzii(bine asta numai in cazul in care nu as face vre-un act de amenintate a publicului si cum este logic si normal sa cheme politia .Mai rau ar fi sa ma ia ei la suturi si sa ma de-a afara Chiar prietenul tau mai merge la biserica lor sau i-au interzis sa mai intre cu sau fara politie? Si chiar as fi curios sa ma anuntati si pe mine care auziti la reformisti sau adventisti de asa ceva
    Am sa incerc sa merg si eu la o biserica sa vad in ce conditii m-ar da afara ca as face un bun material pt evenimentul, cancan sau libertatea

    RăspundețiȘtergere
  2. "Cum pot oare pune semnul egal între atrocităţile săvârşite de nebunul libian şi activităţile bisericii AZS sau AZSMR?"-cat despre asta mai lasat cu gura cascata
    Spunea cineva ca:"politica este o mare curva"si ca sa dai verdicte despre niste lucruri care le vedem la stirile ultra filtrate ale occidentului...este un risc mare sa ne inselam.Cine sunt cei rai?greu de spus si asta nu mai departe de vazut realitatile afganistanului,irakului,egiptului si a tuturor care vor urma.Sunt interese mult prea mari pe care multimea cu cat stie mai putin cu ata mai usor de controlat.S-a vazut dupa ce au fost distruse de realitatea unde erau si e au ajuns in urma interventiilor democratice.
    Asa a fost dintotdeuna si asa va fi pana la sfarsit,pt interese se vor sfasia uni pe alti si toti cu interese bine justificate
    Insa de aici si pana a compara bisericile...cine stie poate ca inchizitia exista a reaparut si eu nu stiam sau nu am auzit

    RăspundețiȘtergere
  3. chiar ti-ar place sa se inplineasca prezicerile tale cu privire la azsmr si azs? Cum ai fi considerat daca nu s-ar intampla tinand cont de criteriul biblic cu privire la profetii din partea lui Dumnezeu sau cei falsi,mincinosi?

    RăspundețiȘtergere
  4. Mai deunazi mi'ai spus intr'un comment ca o sa scrii un articol care sa ma convinga ca mantuirea vine de la adventi. Nu ti'am raspuns, pt ca asteptam cu nerabdare articolul. Clar nu e acesta, deci mai astept ! :)
    Bun articol ca de obicei. Bune si paralelele.
    Stiu prea bine cum se gandeste in sanul bisericii voastre. Cunosc prea bine agresivitatea gandirii.
    Asa e cum scrii.
    Parerea mea e insa alta, daca ma gandesc sa explic ce se intimpla.
    Doctrina si ideile pe care e fundamentat adventismul, e la fel de falsa ca si reformatia, catolicismul, ortodoxia sau shamanismul de ziua saptea.
    Gandeste'te ca pionierii vostri, au calculat si'au rascalculat venirea Domnului, facand abstractie de spusele lui Hristos de la Matei 24.36. Adica au comis un pacat descris in Apocalipsa: au mai adaugat cuvintelor Bibliei. Sper ca intelegi pana aici.
    De'acolo'ncolo, n'au urmat decat variatiuni pe aceeasi tema, in speta, sa'si conserve, sau sa'si repare ratacirile.
    Sigur ca in istoria umanitatii au fost reforme, diferite scari pe care s'a pasit in sus spre CUNOASTERE. Insa cred cu tarie, ca ori de cate ori s'a incercat explicarea Scripturii, au fost unii care cautand, au gasit, si vrand sa dea si altora ce'au gasit, au sfarsit prin a creea doctrine. Doctrine care au stat la baza multor bisericute, gasculite, religii, care s'au interpus intre om si dumnezeu, facand prozeliti, cu plasmuind OAMENI.
    Adevarul e unul singur. Sta scris. E acolo.
    Tine de fiecare IN PARTE sa VREA sa'l vada.
    Biserica, oricare ar fi ea, n'o sa ti'l poata arata NICIODATA.

    RăspundețiȘtergere
  5. @ joni, vad ca crezi in doctrina trinitatii. Ok, eu iti vin cu argumente, tu imi vii cu argumente.
    Eu zic ca dumnezeul adventistilor, acel monstru violent, care terorizeaza cu dragote bolnava constiintele celor ce vor sa gandeasca e un cercopitec triped, care se inmulteste prin icre, pe care le depune intr'o damigeana, care apoi sunt fecundate cu ajutorul unei foarfeci de tuns gardul viu. Spune'mi de ce nu e asa, si de ce e mai logica si mai de bun simt povestea cu dumnezeul care'si este si tata si fiu si duh.

    RăspundețiȘtergere
  6. Martin, recitind articolul, mi'a mai captat atentia o idee.
    " Dorinţa de a trăi liber, după modelul democraţiilor occidentale admirate la televizor, a devenit infinit mai puternică decât frica de închisoare, tortură sau chiar moarte. "
    Imi aduc aminte ca in cartile advente, ( Jones, cred ), se scotea in evidenta cat de orbi au fost grecii. Si'n parte aveau dreptate, atunci cand nu exagerau in stilu'le propriu.
    Printre altele, grecii, in orbirea lor au inventat un sistem : democratia, dupa cum stim - puterea poporului. Habar n'am cum a fost acesta la baza ( impresia mea ca o tampenie ), dar la cum se aplica acum, nu'i cu mult mai libera decat dictaturile din Africa.
    Acelasi principiu pagubos ca biserica. Majoritatea hotaraste. Ceea ce nu'i tocma' corect, pt ca majoritatea e si ignoranta. Iar dictatura majoritatii ignioranta pe mine nu ma multumeste nici daca'i spune " democratie ".
    In esenta, fascism. Sacrificarea libertatilor individului in favoarea majoritatii.
    Ca la biserica, bre ! :))

    RăspundețiȘtergere
  7. "..Eu zic ca dumnezeul adventistilor, acel monstru violent, care terorizeaza cu dragote bolnava constiintele .." -ar fi interesant sa demonstrezi cum ai ajuns tu la concluzia aceasta despre cei din biserica aceasta(sau mai bine zis despre Dumnezeul pe care tu crezi ca il au ei) ,caci te laudai mai inaintea ca: "Stiu prea bine cum se gandeste in sanul bisericii voastre. Cunosc prea bine agresivitatea gandirii. " caci si eu pot sa spun ca ii cunosc insa nici pe departe nu am ajuns la o asemenea concluzie in ce priveste Dumnezeul lor
    Nu de alta dar este posibil ca eu si multi alti sa ne inselem cu privire la aceasta categorie de oameni si sa fim chiar orbi si deasemeni este posibil ca sa consideri ca ratiunea ta este superioara celorlanti si ar fi cazul sa-i faci si o mica demonstratie
    Apropo tu crezi in scripuri si in divinitate? Nu de alta dar sa nu vorbim degeaba despre acelasi lucru bazati pe lucruri diferite caci pierdem timpul si cred ca s-ar putea umple cu ceva mai bun,nu crezi?
    Si alt lucru tu esti ,sau ai fost reformist sau adventist? daca nu sunt indiscret

    RăspundețiȘtergere
  8. Jony, nu te grabi sa ma categorisesti dupa etaloane sociale. Foloseste'ti fara teama creierul din dotare. O sa vezi ca a gandi e un lucru placut Domnului.
    In ce priveste agresivitatea, hai sa'ti spun un lucru: o persoana integrata intr'un colectiv, imprumuta uneori fara sa vrea constiinta grupului. Se numeste generic " constient colectiv ". Sunt sigur ca v'au invatat asta la scoala de sabat.
    E, atunci cand constiinta ta e modelata dupa chipul si asemanarea unui mod de gandire, sa'l numim tot generic "construct ", e destul de greu sa vezi obiectiv realitatea. Asta nu inseamna ca n'ar fi o tira mai ....larga decat ce " STIE " grupul respectiv.
    Asa s'a divizat societatea. Artificial. In caste, religii, gascutze, etc.
    Hristos insa a facut altceva. A aratat ca suntem una si aceeasi specie. Nimic mai buni unii decat altii. Nimic mai diferiti.
    Noi, ca sa aratam cat de mult am inteles esenta mesajului, am reconstruit aceleasi ziduri pe care le'a daramat El.

    Ca sa vad cat ai inteles din raspunsul meu, sa'ti mai raspund de ce confesiune sunt ?

    RăspundețiȘtergere
  9. Jony,

    Ura mea nu se îndreaptă asupra nici-unui lider( deci om) în mod concret, întrucât ar fi absurd. Îi compătimesc, şi îi consider victime mai degrabă decât călăi. Dar asta nu înseamnă că nu sunt şi călăii conştiinţelor şi adevărului, oridecâteori cineva se ridică să gândească altfel ca ei, majoritatea. meditează măcar la atât, ADEVĂRUL nu a fost niciodată atuul majorităţii. Majoritatea a fost mereu şi mereu în întuneric spiritual. Asta o spune istoria, nu eu.
    Ura mea fără margini se îndreaptă asupra unui sistem care este întreţinut cu bună ştiinţă de aceşti lideri, un sistem dictatorial şi represiv care NU PERMITE gândirea cu propriul creier în afara normelor şi dogmelor stabilite. Fă o experienţă dacă vrei. Du-te şi spune-i pastorului tău în faţă orice vrei tu din sfera dogmatică, dar care să nu fie de acord cu doctrina oficială. Şi vezi ce se întâmplă....

    RăspundețiȘtergere
  10. Inchiziţia actuală din orice biserică îmbracă forme mult mai evoluate şi mai "civilizate" ca pe vremuri. Însă acelaşi spirit care îi determina atunci pe apărătorii bisericii să inventeze metodele cele mai crunte de tortură a "ereticilor", îi are în stăpânire şi azi pe liderii bisericilor care nu permit gândirea liberă, critica obiectivă, diversitatea ideilor, libera exprimare. Trebuie să-ţi aduci aminte că EGW în cartea HLL afirma că acelaşi duh din demonizaţii din Gadara(erau să scriu Gaddafi:-) îi lua în stăpânire şi pe fariseii şi saducheii care veneau cu zâmbetul pe buze la Isus, punându-i întrebări capcană. Numai că la ei posedarea demonică era de o formă mult mai elevată, mai erudită. Şi ei l-au omorât pe Isus, nu romanii...
    Cât despre povestioara mea, prietenul meu mai merge la biserică doar din cauza copiilor lui. Şi nu lui i s-a interzis accesul în biserică datorită opiniilor exprimate, ci mie. Mai citeşte odată.

    RăspundețiȘtergere
  11. "Ca sa vad cat ai inteles din raspunsul meu, sa'ti mai raspund de ce confesiune sunt ?"

    Tu eşti creştin, numai numele de avatar ar mai trebui să ţi-l schimbi...:-)))
    Articolul despre geniul adventismului pentru sâmbăta viitoare. Ştii că îmi place să mă ţin de cuvânt.
    Mi-a plăcut foarte mult ce ai scris aici:
    " Asa s'a divizat societatea. Artificial. In caste, religii, gascutze, etc.
    Hristos insa a facut altceva. A aratat ca suntem una si aceeasi specie. Nimic mai buni unii decat altii. Nimic mai diferiti.
    Noi, ca sa aratam cat de mult am inteles esenta mesajului, am reconstruit aceleasi ziduri pe care le'a daramat El."
    E un adevăr deosebit de profund, acceptat din păcate numai de fii risipitori, prostituate şi mizantropi...

    RăspundețiȘtergere
  12. miza, inteleg ca arhetipurile pot să ne transmită, adesea, mesaje pe care informaţiile verbale sau scrise nu le pot transmite,ca se găsesc oriunde - deoarece simbolurile lor constituie limbajul minţii,corespunzând diferitelor frecvenţe de gândire şi fiind conectate între ele de către subconştientul, inconştientul, colectiv, ca poţi deveni conştient de aceste arhetipuri in sincronicitatea experimentari lor:
    Insa esti cumva exceptia care scapa acestui fapt sau crezi nu esti influentat de colectivele in care traiesti(cu exceptia daca nu ai fi aparut ieri intr-un loc destul de izolat printr-un proces de big-bang,atunci imi cer scuze)
    Problema mea nu este nicidecum aceasta ca celelalte colective nu ar avea nici o influenta asupra mea,inclusiv aceste grupuri
    Pentru mine nu-i chiar nici o problema ca din intamplare este chiar promovata gandirea libera in aceste grupuri religioase care au insa un punct de reper: scriptura, caci de acea sunt protestante
    "Ca sa vad cat ai inteles din raspunsul meu, sa'ti mai raspund de ce confesiune sunt ? "-da,daca esti dragut si amabil..

    RăspundețiȘtergere
  13. "Ura mea nu se îndreaptă asupra nici-unui lider( deci om) în mod concret, întrucât ar fi absurd. Îi compătimesc, şi îi consider victime mai degrabă decât călăi."-sunt curios daca te simti atat de liber, ai sta la masa cu unul din acestia si ai vorbi ca unuia pt care Hristos a murit si ca din intamplare se intampla sa mai fie si aproapele tau?
    ai aplicat principiul recomandat de Isus cu oricare dintre ei:"daca sti ca aproapele tau ARE ceva impotriva ta ,lasa-ti jertfa......"sau sunt prea rai pt tine sa le aplici acest principiu?

    RăspundețiȘtergere
  14. "E un adevăr deosebit de profund, acceptat din păcate numai de fii risipitori, prostituate şi mizantropi... "sunt si regi,printi,nicodimi,dr.,care accepta acest adevar.
    Si este frumos enuntat si de Miza

    RăspundețiȘtergere
  15. @ jony, o sa te rog sa nu'mi mai prescurtezi numele. Am un nume minunat : mizantropul roman, Escu. Si ca incununare a ironiei, sunt jumate ungur. Erted, ember ? :)

    Deci fi atent: habar n'am ce sunt. Si nici nu vreau sa aflu.
    Sunt botezat in rit reformat. La 14 ani, conform idioteniilor doctrinare, trebuia sa'mi confirm botezul. Stiu ca pare ciudat, dar gandeste'te ca nu'i mai ciudat decat sa nu mananci carne o viata de om. Deci, la 14 ani pe vremea cand trebuia sa'mi dau acordul "constient" de'a face parte din Biserica Mama, aveam alte treburi mai importante: fotbalul.
    Inainte de'a ma casatori, la 22 de ani, a "trebuit" sa confirm. Aici s'a produs inceputul rupturii. Pt ca inainte de a confirma, trebuia sa ma catehizeze. In traducere libera, spalare de creier. Cu unele lucruri, la cata minte puteam avea pe'atunci, n'am fost de acord. Una dintre ele, doctrina trinitatii. Episcopul care mi'a facut catehizarea, mi'a zis, in urma protestelor mele ca " asa trebuie, asa e bine ".
    N'am prea inghitit rahatul asta, si reactia mea a fost ca m'am dezis de ei. Ca, "asa trebuie"...
    Fiind o fire curioasa, m'am pus pe citit, intrebat, cautat. Ce nu mi s'a parut in regula, am respins.
    In consecinta, call me Hybrid. Habar n'am de vreo doctrina. Fug de ele ca dracu' de tamaie.
    ADEVARUL insa m'a fascinat intotdeauna.
    E un lucru pe care'l simti cu toata fiinta ta.
    Si pe masura ce te "coci", devii tot mai stapan pe tine insuti.
    Multumit, jony ?

    RăspundețiȘtergere
  16. "ai aplicat principiul recomandat de Isus cu oricare dintre ei:"daca sti ca aproapele tau ARE ceva impotriva ta ,lasa-ti jertfa......"sau sunt prea rai pt tine sa le aplici acest principiu?"

    Jony, intuiesc la ce te referi. Da, am încercat de nenumărate ori să prezint pastorilor şi adventiştilor în general şi o altă versiune a lucrurilor, şi anume că s-ar putea să fie şi foarte greşiţi, în afară de aceea mult trâmbiţată că " au tot adevărul"...
    ştii care a fost mereu şi mereu reacţia lor? Du-te de aici măi Martin, că n-avem noi ce să învăţăm de la tine"...No comment.
    De aceea m-am apucat să fac blogul ăsta, ca să le arăt cine se înşeală cu adevărat. Şi stai liniştit, am slabe speranţe să se şi trezească cineva...

    RăspundețiȘtergere
  17. Mizantropescu,iti multumesc pt raspuns. Multumit
    Pe mine sti ce ma uimeste in viata de zi cu zi? Majoritatea cauta sau doresc adevarul.Acum daca il gasesc...e alta treaba
    Cat despre coacere,vad ca stai bine,felicitari!
    Eu mai am probleme ca cu cat ma "coc" mai mult cu atat imi dau seama ca sunt mai "necopt".Asta e ,ironia vietii.

    RăspundețiȘtergere
  18. Nu sunt nici eu " copt ", stai linistit. Am demonii mei, ca fiecare. Dar iti multumesc.
    Oricum, daca'ti pot fi in vreun fel de folos, sunt deschis, cu placere. Nu's eu prea dus la biserica, da' nici in totala ignoranta.

    RăspundețiȘtergere
  19. Apropo de "coacere"...în raport cu adevărul.
    Socrate, unul din favoriţii mei din ultimul timp, are două maxime super:
    1. Ştiu că nu ştiu nimic, dar ştiu că pot şti mai mult decât ştiu.
    2. Ştiu că nu ştiu nimic şi nici măcar asta nu ştiu.
    Sunt atât de profunde şi de înţelepte vorbele astea. Nu degeaba a recomandat Isus: "Sa nu va numiti "Dascali"; caci Unul singur este Dascalul vostru: Hristosul. (Mat.23:10)"
    Când vâd oamenii religioşi cum încep să spună altora mai " nereligioşi" cât de mult ştiu ei...şi cât de siguri sunt ei pe ceea ce ştiu, mi se face pur şi simplu ruşine. OAmenii de acest fel chiar nu ştiu( vorba MC din Apoc 3)mai nimic sau chiar nimic...dar ei afirmă sus şi tare că au...ADEVĂRUL.
    Adevărata educaţie constă în a înţelege că nu ştii mai nimic, deşi ştii destule. Am observat că atunci când cineva cu adevărat începe să cunoască ceva într-un domeniu, devine conştient de cât de mică este cunoiştinţa sa în realitate în acel domeniu. Afirmaţia "noi avem tot adevărul " sau altele asemănătoare cu ea mi se pare că este cea mai mare batjocură la adresa minţii Infinite.

    RăspundețiȘtergere
  20. Hmm...
    Imagineaza'ti ce mutra am facut cand "cineva", intr'o discutie de acu' cativa ani, pe vremea tzunami'ului din sud-estul Asiei, mi'a spus ca a fost pedeapsa divina, din cauza faradelegilor facute de oamenii locului, pe care Dumnezeu efectiv nu'i mai poate indrepta, si ca el, citez din memorie - " deja cam stiu cum gandeste Dumnezeu".
    In concluzie, noi "cam stim deja", ca Dumnezeul dragostei, atunci cand nu ne mai poate reeduca, ne omoara la gramada, fara nici un fel de selectie.
    No, ca aducandu'mi aminte, m'am indispus grozav...

    RăspundețiȘtergere
  21. Cu moartea lui Gaddafi se vede treaba că am fost profet:-)). Mai lipseşte acum să se împlinească profeţiile mele sumbre cu biserica adventistă şi creştină în general: popii şi pastorii vor sfârşi la fel ca Gaddafi, călcaţi în picioare de enoriaşii lor, atunci când aceştia vor afla minciuna în care au trăit o viaţă întreagă.
    Iar ziua aia nu o văd prea departe...deja se întărâtă lumea pe zi ce trece...

    RăspundețiȘtergere