luni, 24 octombrie 2011

Reset your religion a împlinit un an





          Azi se împlineşte un an de la prima mea postare. Iniţial publicasem un articol pe blogul unui prieten, dar gândindu-mă mai bine, mi-am zis să inaugurez propriul meu spaţiu virtual.


    Ar fi aşadar potrivit un moment de bilanţ. Dar cum nu sunt nici firmă, nici biserică şi nici măcar vreo emisiune TV, prefer altceva în locul unor cifre moarte care n-au prea mare importanţă. Nişte explicaţii urmate de niscaiva declaraţii de intenţie mi se par mai potrivite.
   În primul rând am încercat şi încerc să arăt prin scrisul meu că se poate găsi adevărata libertate fără ca să-ţi pierzi credinţa. Adevărul, aşa cum este el în Isus Hristos, eliberează sufletul de dogme, tradiţii, manipulare, sisteme de orice fel, prejudecăţi religioase şi frica de necunoscut.
   În al doilea rând, am încercat să arăt că Dumnezeu este  prea înalt ca să poată fi cunoscut doar prin ştiinţă, şi prea misterios ca să poată fi înţeles doar prin biblie. Deşi amândouă sunt instrumente foarte utile pentru apropierea de El, pentru mine cele mai bune surse de cunoaştere ale caracterului Său rămân cele empirice, personale, experimentale. Cineva se poate îndoi de creaţiune sau de existenţa acum 2000 de ani a lui Isus, dar nu cred că se mai poate îndoi de existenţa cuiva dacă cere acelui cuiva ceva în mod concret şi la scurt timp primeşte exact ce a cerut, nici mai mult, nici mai puţin...Nu este necesar ca să-l vadă pe acel cineva ca să creadă în existenţa lui, trebuie doar să-l pună la încercare.
    În al treilea rând, am încercat să distrug superstiţiile religioase moştenite şi să atrag atenţia că a fi creştin înseamnă mult mai mult decât doar a crede o ideologie. Falimentul creştinismului organizat este datorat, după părerea mea, faptului că oamenii nu au înţeles nici până azi că Isus Hristos nu a venit să întemeieze o nouă religie sau o nouă biserică, ci a venit să creeze un om nou, dependent în totalitate de El, şi nu de sinagogi sau sinedrii.
   De asemenea, am dorit şi doresc să spulber absurdele pretenţii ale noului ateism din secolul XXI, potrivit căruia însuşi faptul de a-ţi pune întrebări cu privire la existenţa lui Dumnezeu este considerat o prostie. Tehnologia şi ştiinţa, oricât de avansate ar fi, nu vor putea niciodată să răspundă răscolitoarelor întrebări despre sensul existenţei umane. Iar în afară de asta, nu vor putea niciodată rezolva complicata problemă a moralităţii.
   Am dorit să aduc în casele oamenilor o credinţă simplă, eliberată de lanţurile dogmelor şi superstiţiilor, dar nu ieftină şi nici ignorantă. A fi creştin înseamnă printre altele şi educaţie şi o cultură aleasă. Personal sunt mâhnit când observ cum ateii sau agnosticii au o cultură generală mult mai vastă( de foarte multe ori chiar religioasă!) decât foarte mulţi creştini. Să nu uităm că promotorii revoluţiei ştiinţifice  au fost toţi creştini zeloşi, şi nu atei ( Nicolaus Copernic,Galileo Galilei, Johann Kepler, Isaac Newton). A rămâne un ignorant în ceea ce priveşte cultura în secolul XXI reprezintă o jignire la adresa creştinismului, care învăţa chiar la originile sale „să cercetăm TOATE LUCRURILE şi să păstrăm ce este bun” în raport cu etalonul perfect: Isus Hristos.
    Deşi critic virulent biserica organizată în ansamblul ei, nu este mesajul meu acela de a părăsi biserica în literă ( registru) în mod neapărat. Ci de a căuta adevărata biserică în SPIRIT. De a ne reseta religia. De a sări din barcă ( după părerea mea confiscată de mult de piraţi) şi a merge pe apă, singuri, în căutarea lui Isus.
    Intenţiile mele pentru viitor se încadrează în aceleaşi coordonate de până acum: cu accent asupra religiei şi teologiei, dar fără să neglijez orice alt domeniu care l-ar putea revela pe Dumnezeu( fizica, astrofizica, genetica, medicina, etc). Pentru mine adevărul este o căutare continuă, iar Dumnezeu se manifestă pe Sine în fiecare pas sincer al omului făcut în această căutare. Însuşi faptul că omul caută răspunsuri dovedeşte că infinitul a fost pus de la întemeierea lumii în mintea sa finită( Eclesiastul 3,11) de către Cineva care este cu adevărat infinit...
   Sunt conştient că blogul meu nu are putere împotriva unui sistem colosal organizat, aşa cum este religia creştină la ora actuală. Dar cuvintele pot avea o incredibilă putere pe termen lung. Cea mai mare armă din acest univers, atât pentru a crea cât şi pentru a distruge, este...Cuvântul. De aceea, voi continua să scriu visând la o lume în care nu va mai exista graniţe, naţiuni, limbi diferite, prejudecăţi sau religii care se duşmănesc reciproc...ci doar cortul lui Dumnezeu cu oamenii.
   Iar dacă umilul meu blog a reuşit sau va reuşi să dea speranţă şi libertate sufletului, resetând religia oamenilor dintr-una a formelor şi fricii într-una a bucuriei şi siguranţei, atunci înseamnă că nu voi fi scris în zadar...
     Tuturor celor ce mă citiţi...mulţumesc pentru atenţia acordată, chiar şi celor ce nu participă activ prin comentarii. Simplul fapt că daţi click pe pagina mea înseamnă că nu-mi pierd timpul de pomană.
  

3 comentarii:

  1. La multi si rodnici ani!

    E reconfortant sa te citesc si sa vad ca mai exista oameni care se iau in serios fara morga intelectuala si fara misionarisme ieftine.

    RăspundețiȘtergere
  2. cand am sa fiu mare vreau sa fiu ca tine. la multi ani si Dumnezeu sa-ti dea curaj si intelepciune.

    RăspundețiȘtergere