luni, 12 martie 2012

Alternative?!?




      Cunosc de peste treizeci de ani de zile placa oamenilor religioși, a celor care cred că prin simpla citire a bibliei pot obține răspunsuri la toate întrebările din lumea asta. Și cunosc de vreo doi ani de zile și placa ateilor sau a agnosticilor, nemulțumiți  de metoda wishfull thinking - după părerea lor - a celor care se agață de speranța falsă numită Dumnezeu.  Cunosc prea bine bigoții din biserici, baricadați într-o lume a lor, încuiați într-o carapace mentală impenetrabilă, și care tresar de spaimă la propunerea cuiva din afară de a începe să-și folosească și propriul creier. Și de asemenea cunosc din multele discuții de pe forumuri sau live și „ prea cumsecade ” domniile lor de batjocoritori la adresa credinței, care au impresia că biblia e o carte de colorat și revelația ca fenomen mistic general o poveste de adormit copiii. Desigur, nu îi cunosc pe toți. Dar cunosc îndeajuns de mulți dintre ei ca să mă izolez și de tagma ipocrită a unora, și de agora prea distinsă a celorlalți.


     Cu părere de rău trebuie să o spun, în marea lor majoritate așa-zișii creștini sunt net inferiori din punct de vedere intelectual ateilor sau agnosticilor. Nu au capacitate de analiză critică, nu pot să ducă un dialog cu un adversar ideologic decât ironizându-l sau întrerupându-l sau răstâlmăcindu-l. Și nu e de mirare. Sărmanii nu au fost învățați toată viața lor să-și folosească creierul din dotare decât pentru a spune da și amin la tot ceea ce vine de la prea sfântul amvon. Gura lui a fost dintotdeauna percepută ca gura lui Dumnezeu. Așa că să te ferească sfântul să te pui cu amvonul sau cu echipa de la amvon. Cine ești tu, ca individ, să le nesocotești Cuvântul? Da, Cuvântul, cu majuscule, după părerea lor cu majuscule. Ești un nimeni, și trebuie să te comporți ca atare atunci când ei îți vorbesc. În fața lor nu ai decât ochi și urechi, dar nu ai gură. Sau poate că o ai, doar ca să le pupi…mâinile.
    Apropo de mâini. Trebuie să ai mai ales mâini. Mâini lungi, care să-ți intre cât mai adânc în portofel. Cum nu mai ai mâini pentru ei dar începi să dai din gură , s-a zis cu tine. Să vezi atunci iubire frățească. Să vezi atunci Hristos. Să vezi atunci morală…
   Așa că m-am dumirit cu tagma asta de lichele. Bun. Și care-i alternativa? 
   Alternativa este academia savanților atotcunoscători, cum spuneam. Ei nu le afirmă că le știu chiar pe toate, dar se poartă întocmai ca bigoții, dând impresia asta. Fără să recurgă la un Dumnezeu inteligent, inteligența lor fără margini le știe pe toate. Le poate pe toate. Sunt niște genii, domnule. De-aia merge lumea asta așa de bine…știința este supremul și ultimul răspuns la toate. Ai o boală gravă-gravă? Doamna știință îți dă pilula minune.Trebuie numa să mai aștepți nițeluș, eventual să te înscrii pe o listă lungă de aștetare și să scoți bani grei din buzunar, desigur.  Vrei să fii nemuritor? Nici-o problemă. Mai așteaptă încă vreo 20 de ani și o să se poată și asta. Vrei să ajungi în spațiu cu liftul? Acușica…
    Ateii propun o lume mai bună fără Dumnezeu. În numele lui Isus, spun ei pe bună dreptate, s-au făcut atâtea măceluri. În numele științei însă, s-au făcut numai progrese. Și încep să-ți înșire o listă luuuuungă, lungă de tot. Nu ai cum s-o negi, dacă ești cu toate mințile în regulă. Ce a reușit știința, spun ei, nu a reușit religia mii de ani. Și nici asta nu ai cum să negi, dacă ești sincer cu tine însuți. 
   Și-atunci ce să fac? Asta-i alternativa? Asta e noua religie? Asta e mântuirea adevărată? 
    Ceea ce uită deștepții pământului este un lucru simplu, dar impactant: știința, tehnologia și dezvoltarea economică nu au reușit să rezolve problema morală gravă cu care se confruntă omenirea. Și mai rău: reducând omul doar la niște simple reacții bio-chimice, fără suflet și fără conștiință, știința i-a furat omului exact același lucru pe care i-l furase religia: DEMNITATEA. Religia l-a făcut pe om să se târască în praf, cerșind miluire zeului atotputernic. Știința l-a declarat pe om propriul său zeu, care să împartă milă și dreptate semenilor săi după propriul său plac. Religia i-a negat omului instinctele, făcându-l un roboțel castrat, ascultător și ovo-lacto. Știința l-a făcut un sclav al propriilor sale instincte. L-a făcut un tiran și mai crunt decât fusese înainte. 
    Înainte omul tot avusese măcar frica de Dumnezeu și respect față de cei mai în vârstă. Acum…ce-i ăla Dumnezeu și ce dracu mai e și ăla respect? Ce-i aia bine și ce-i aia rău? Dacă Dumnezeu, binele prin excelență absolut, nu e decât o poveste de adormit seara copiii, cine are dreptul să-mi spună mie ce e bine și ce e rău? Dacă decalogul lui Moise e doar o glumă proastă, cine are dreptul să-mi spună mie că a-mi prăji copilul ca metodă de corecție sau a face dragoste cu fi-mea e ceva rău? De unde ateilor ceva rău, dacă răul și binele nu există decât în mințile spălate la creier ale religioșilor? Ce-i ăla bine și ce-i ăla rău când nu mai există Bine și nu mai există Rău? 
    Dacă Dumnezeu nu există, atunci fac ce-mi place și am chef. Nu există nici-o lege. Nu există nici-un judecător absolut și infailibil. Eu judec ce e bine și ce e rău. Eu sunt propriul meu Dumnezeu. Ca ce chestie să mă condamne pe mine un judecător ateu, de pildă? Pe ce bază, dacă el însuși nu are nici-o bază? Pe temeiul cărei legi, dacă el însuși își este sieși lege? Societatea? Morala comună? Tribunalul? Etica bunului simț? Tâmpenii. Care etică? Care bun-simț comun? Al cui? Al bancherilor care au adus lumea în pragul colapsului economic? Al judecătorilor care tratează noțiunea de dreptate cum tratez eu limba japoneză? Al politicienilor care nu știu altceva decât apărarea intereselor de partid? Al divelor care se dezbracă pe paginile ziarelor și revistelor la orice oră din zi și din noapte…că orice copil de cinci ani le poate vedea țâțele goale? Al actorilor și actrițelor de la Hollywwod care ….azi cu unul sau cu una…mâine cu altul sau cu alta, după cum le bate lor vântul? 
   A cui morală, huh? A cui morală, măi? A parlamentarilor europeni, care legiferează homosexualitatea, prostituția, drogurile, euro, Acta ? A guvernelor care promit pacea mondială în timp ce cheltuie miliarde de miliarde pe arme tot mai sofisticate? Care morală? Aia din USA? Aia din Germania? Aia din Olanda? Aia din Rrromânia? Care-i mai bună?
     Cât despre speranță, ce să mai vorbim… Speranță că ce? Și-așa suntem praf de stele. Și-așa suntem animale evoluate, și nimic mai mult. Viața asta, așa cum e ea, e tot ceea ce ne oferă iluminații secolului. Nu-ți place? Nu ai decât să-ți pui ștreangul de gât, așa scapi mai repede și de datorii, și de boală, și de tot. Nu există nici-un Dumnezeu, nu există nici-un drac, nu exiști decât tu, ca martor tăcut al propriei tale extincții. Trăiește-ți viața asta la maxim. Să mâncăm și să bem ca porcii, că ăsta e tot skepsisul de sub soare…
    Doar atât aveți de oferit voi, oameni fără Dumnezeu? Asta e alternativa voastră? Barem biblia tot îmi dă o speranță, așa cum e ea, cu greșeli mai multe sau mai puține. Și așa cum e ea, tot a schimbat oameni cruzi în oameni de treabă, prostituate și alcoolici în femei și bărbați la casa lor. Ce aveți voi de oferit, hă? Ce aveți voi măi, deștepții pământului de oferit, dacă ne luați în schimb și ultima speranță pe care o mai avem? Dați-mi ceva mai bun decât Dumnezeul ăla al bibliei, și accept oferta voastră. Dar dacă nu aveți…dacă nu aveți…tăceți dracu odată din gură. Înapoia mea, satanelor ! Prefer să cred într-un Dumnezeu inteligent, și să învăț mereu ceva nou de la El, decât să mă uit mândru la propriu-mi buric, și să-mi flutur The Bachelor of Arts și Master of Degree pe la nasul altor tăntălăi ca mine. Pentru că dacă eu ajung să mă cred Dumnezeu, și virtuțile mele, și înțelepciunea mea, și morala mea se vor ridica exact la aceeași mărime cu mine.
   Așa că nu...mulțumesc frumos. N-am de gând să cumpăr nici placa voastră stricată. Prefer să rămân singur, izolat. Sunteți niște lichele cu toții. 
    
     

8 comentarii:

  1. Bun de tot articolul. Iar din el inteleg ca esti pe drumul cel bun catre...mizantropie. :)
    Bune si observatiile. De cand ne'am implicat activ sa deformam lumea dupa chipul nostru, asta in timp ce ne rugam pios " faca'se voia Ta.. ", am umplut'o de goliciunea noastra. Nu mai avem consideratie fata de mai nimic. Un fel de uraciune a pustiirii.
    Si da: suntem lichele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mizantropescule, după cum recunoști deja: SUNTEM LICHELE CU TOȚII. Nu numai ipocriții de bigoți din biserici și ateii fără Dumnezeu. Așa că...de ce aș deveni mizantrop față de cineva din același sânge cu mine?
    Ura față de semeni, așa tâmpiți cum sunt ei, nu aduce decât și mai multă frustrare. Violența verbală naște violență verbală, caterinca naște și mai multă caterincă. Intri într-un cerc vicios și diabolic din care nu mai ieși niciodată.....
    Nu prietene, nu aleg mizantropia. Nu aleg să-i urăsc. Aleg să-i iubesc deși nu merită iubiți. Aleg să-i respect deși nu merită respectați. Nu...nu că aș fi mai bun decât ei. Nicidecum. Dar așa a fost Isus. Asta mi-a arătat El...Și încerc să fac ca El, în felul meu... Încerc să merg pe drumul deschis de El. E un drum al naibii de greu, dar e...singurul drum!
    Doar dragostea naște dragoste. Pentru ei, așa de idioți cum sunt...pentru ei am făcut blogul ăsta. Și cu cât văd că sunt mai idioți, cu atât scriu mai mult și îi iubesc mai mult. Poate că într-o zi cineva îmi va mulțumi...Poate că într-o zi, dincolo de cuvintele mele dure, vor înțelege ce pasiune am avut pentru ei...
    Așa că...dacă vrei să mi te alături, be my guest! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Apoi my friend, nici io nu's cel mai autentic mizantrop ce l'a nascut lumea... Ma mai irit si eu pe coloanele vertebrale excesiv de flexibile, pe blanitele iesite de sub hainele de matase si pe taranii ce'si zic domni. Si cand ma enervez mai tare, constat ca nici io nu's mai breaz. Adica sunt un hibrid: crestinul mizantrop. :)) Glumesc. Cred.
      Si cu blogu' tot ai castigat ceva in ce ma priveste: n'o suport io pe EGW, da' am vazut si adventisti de treaba. Chiar destul de multi.

      De alaturat nu ma alatur tie. In schimb, incerc sa ma indrept in aceeasi directie. :)

      Ștergere
    2. „ Si cu blogu' tot ai castigat ceva in ce ma priveste: n'o suport io pe EGW, da' am vazut si adventisti de treaba. Chiar destul de multi. ”

      Păi eu cu K de ex. Noi suntem printre puținii adventiști sau reformiști ( între timp ex-...) care au pus în practică ce a zis EGW. Singurii care au înțeles-o cu adevărat :-))))))))))))))

      Ștergere
  3. SANTEM LICHELE CU TOTII! ??????? PRIETENe...fatarnicia, face parte si ia din mizeria acestei lumi.Ne place oare sa ne afisam mereu revoltele, frustrarile, dezamagirile...dar oare cu ce pret? Santem oare dependenti de fruc tul pomului oprit? Ma ierti, precum si eu te iert pentru...dar credema, prefer apa vie care nu otraveste sufletul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ghiță, ce-ai vrut să spui? Fii te rog mai explicit. Da, suntem lichele cu toții!!!!!! Numai că unii recunosc asta imediat și chiar le pare rău, iar alții nu numai că nu recunosc niciodată, dar nici nu le-ar pare rău dacă ar ajunge cumva să recunoască asta...!!!

      Ștergere
  4. @ K und Mizantropescu.

    V-am șters comentariile la amândoi. M-ați obligat :-) Și...vă apreciez la fel pe amândoi, dar nu mai îmi dați pe viitor ocazia să repet procedura. Detest limitarea libertății de expresie la fel de mult ca devierea atenției de la ideile persoanelor( oricât de năstrușnice ar fi ele) la persoanele în sine. La aspectul ăsta forumurile, messul și alte „realități ” cibernetice sunt mereu păcătoase, că te trezești scriind despre cineva fără să ai cel mai mic habar despre cum e el în realitate. Așa că...stânga-mprejur. Nu am făcut blogul meu ca să discutăm despre CÂT de lichele suntem cu toții. Destul că suntem lichele.

    @ CJ

    Nu ai ce căuta pe blogul ăsta. Ești tipul de lichea pe care chiar o detest. Ai pe Oxigen destul spațiu disponibil ca să-ți verși veninul la adresa lui DUmnezeu și celor care cred în El. Te cunosc prea bine ca să mai capeți har din partea mea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Martin,an primul rand am vrut sa spun,ca lichelele desi pozeaza mereu cu o alta fata, ei sant tot lichele.An al doilea rand,prin consecinta,starile depresive,precum revolta frustrarea s-au dezamagirea,neruineaza si mai mult viata.Negativismul,nu foloseste fiintei noastre umane,pentru ca aceasta este o forma de manifestare,a propriului nostru ego,virusat de mult de catre amagitorul;si ceea ce nu este bun este otravit.An al treilea rand am vrut sa spun,ca ane ierta unul pe celalalt,nu anseamna ca santem toti la fel ci dimpotriva,fiecare dintre noi,santem unici an felul nostru de afi.

    RăspundețiȘtergere